Матеріали до уроків

УРОК ДОБРОТИ

ТЕМА УРОКУ:

«ТОЙ, ЩО ТВОРИТЬ ДОБРО,
ТВОРИТЬ САМЕ ЖИТТЯ»



УРОК  ДОБРОТИ

ТЕМА УРОКУ: «Той, що творить добро, творить саме життя».
МЕТА: учити учнів проявляти доброту, співчуття, турботу про інших; розвивати почуття відповідальності за свої вчинки; виховувати віру в силу добра.
ОБЛАДНАННЯ: збірники художніх творів В.Сухомлинського; плакати з висловами відомих людей про добро; паперове сонечко-модель уроку, таблиця «Чесноти доброї людини»; різнокольорові пелюстки.


ХІД УРОКУ

І. Організація класу.
- Уроки бувають різні: сумні і веселі, цікаві і не дуже, повні дивних відкриттів, переконливих доказів, практичних дій, міркувань та передбачень.

ІІ. Повідомлення теми. Психологічне налаштування.
-         Сьогодні я хочу подарувати вам урок Доброти. Зобразила я його у вигляді моделі Сонечка. У нього добрі очі, добра посмішка, добре серце. Разом із Сонечком ми будемо вчитися відчувати «Лише серце добре бачить. Найголовнішого не побачиш очима», - говорив мудрий письменник А.Екзюпері.

Девізом нашого уроку будуть такі слова:
-         Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла,
Хай прийде до нас натхнення, в очах сяє доброта.

-         Діти, у кожного з вас на парті лежить кольорова модель Сонечка. Візьміть своє Сонечко. Воно поцілує вас промінчиком у щічку, залоскоче чубчика і покотиться розсіювати свої промінці. Сонечко освітить, зігріє вас і принесе багато – пребагато добра. І ви володар його. У вас багато добра! Ви світлі, щасливі і усміхнені.

ІІІ. Криголам «Сонечко».
-         Відчуйте в собі тепло, доброту.
-         Потріть долоні одна об одну, щоб відчути ще більше тепло. «Зліпіть» уявну кульку з вашого тепла і добра і «передайте» її однокласнику. Подаруйте щиру посмішку один одному. Вона поведе вас дорогою тепла, дорогою Добра й мудрих і вічних казок В.О.Сухомлинського.

ІV. Представлення збірників художніх творів В.О.Сухомлинського.
Сухомлинський Василь. Казки Школи під Голубим Небом: Казки притчі, оповідання. /упоряд. О.В.Сухомлинська: Худож. М.В.Перевальська.-К.: Рад.шк.,1991.-191 с.; іл..
Українські літературні казки /Упоряд.: Т.Качалова, О.Шевченко. – К.: Школа, 2002 – 192 с. – (сер.»Хрестоматія школяра»).

V. Обговорення прочитаних творів В.Сухомлинського.

1. Методика «Гронування».
Робота в групах.
На дошці прикріплено картку із словом «Усмішка». Такі ж картки отримує кожна група.
-         Діти, обговоріть в групах і напишіть всі слова та ідеї, які виникли у вас відносно цього поняття.
Учні записують слова та фрази на картках в прикріплюють їх на дошці біля ключового слова.


УСМІШКА
люди                                       мир                                         довкілля
          радість                                    захоплення
любов                                      симпатія                                  задоволення
          взаєморозуміння                    спільні інтереси
позитивна енергія

-         Якою пишною і красивою стала виноградна лоза. Її прикрасили слова, що виражають всі почуття і уявлення про значення усмішки для знаходження взаєморозуміння між людьми.
-          
2. Переказ учнями оповідання В.Сухомлинського «Усмішка».
-         То в чому виражається велика сила?
Учні записують на одному з промінчиків свого Сонечка слово «усмішка».
«Добро починається з усмішки», - роблять висновок школярі.

3. В.О.Сухомлинському належать слова; які є провідною думкою сьогоднішнього уроку: «Роби добро не тільки тоді, коли тебе бачать люди. Значно більше треба для того, щоб залишатись людиною тоді, коли тебе ніхто не бачить».
-         Як ви розумієте цей вислів?
-          
4. Читання вчителем твору В.Сухомлинського «Конвалії перед вікном». Обговорення змісту:
-         Що сталося з Наталочкою?
-         Як однокласники підтримували хвору дівчинку?
-         Яке диво побачила Наталочка?
-         Чи можна сказати, що в дівчинки добрі друзі?


5. Створення квітника Доброти.

На дошці розміщена таблиця

«Чесноти доброї людини»
Довіра         – (фіолетовий),                                   вірність            – (оранжевий)
чуйність      – (зелений)                                         взаєморозуміння – (жовтий)
чесність       – (голубий)                                        співчуття          – (синій)
щедрість      – (рожевий),                                       повага              – (червоний)

-         Діти, у кожного із вас на парті лежать різнокольорові пелюстки відповідає тим чи іншим чеснотам. Виберіть 4 основних, на вашу думку, понять, які найбільш притаманні добрій людині. Створіть квітку Доброти.
Діти виготовляють різнокольорову квітку і розміщують її на  квітнику Доброти.
-         Подивіться, як розквітли «квіточки – чесноти», який красивий наш квітник. Пропоную подарувати його хворій однокласниці.
-         Запишіть на промінчиках вашого Сонечка вибрані вами чесноти доброї людини.

6. Учні пригадують і переказують оповідання В.О.Сухомлинського «Добре слово».
-         Що трапилось з Олею?
-         Як родичі рятували дівчинку?
-         Що зробила прабабуся Надія?
-         Що повернуло дівчинку до життя?
-         Який можна зробити висновок з цього твору?


7. «Коло Друзів»
-         Запрошую вас у коло Друзів. Спробуємо і ми один одному сказати добре слово, ласкаве слово, привітне слово.

8. Обговорення змісту оповідання «Красиві слова і красиві діла».
-         Чи пожаліли хлопці незнайомого хлопчика, що змок?
-         Як кожний із них це зробив?
-         Як зрозуміти вислів: «Гарні не красиві слова. Гарні красиві діла»?

9. Методика «Асоціативний кущ».
-         Добра людина завжди прийде на допомогу іншому.
-         Чи приходилось вам надавати допомогу людям?
-         Чи вимагали ви плату за допомогу? Якщо ні, тоді яка це допомога?
-         Чи важливо отримати допомогу саме тоді, коли людина цього дуже потребує? Яка це допомога?

Учні створюють «асоціативний кущ», ключовим словом якого є слово «допомога»
-         У житті треба не тільки чекати добрих вчинків від інших, а й віддавати тепло своєї душі людям, що нас оточують. Адже, людина живе для того, щоб творити добро, щоб допомагати один одному. І допомога має бути своєчасною, щирою, безкорисливою.

10. Методика «Речення з відкритим кінцем».
- Уявіть собі, що у вас є можливість перетворитися у Добро. Закінчіть речення про свої дії в образі Добра

Я – Добро

Я живу …….                                              Я роблю …….
Я знаю …….                                              Я мрію ……..
Я бажаю ……

VІ. Підсумок уроку.
  •          То якою є має бути добро людина?
«Людина повинна жити так, щоб комусь було від цього радісно»



Урок-телепередача

Тема: Диво-квітка.

Матеріал до уроку: Василь Сухомлинський «Сергійкова   квітка».

Мета: виховувати бережне ставлення до природи, розвивати уміння робити висновки, формувати навички швидкого, виразного і свідомого читання, вдосконалювати навички діалогічного і монологічного мовлення.

Обладнання: портрет В. Сухомлинського, картки-блискавки, картки для індивідуального читання, слова на картках таблиця складів №3, таблиця Шульте.

Хід уроку

I. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Вчитель. В ефірі – дитяча передача «Цікаве звідусіль». З Вами її постійна ведуча – Людмила Миколаївна. Я рада вітати всіх присутніх у студії.

Доброго ранку! Доброго дня!
Доброго вечора сьогодні, щодня…

Хай не псується годинник на вежі.
Хай буде все на землі, як належить:
Сонце – як сонце, літо – як літо,
Дощик – як дощик, діти – як діти.

Кожному дому щастя бажаю.
Муку – цвітіння, житу – врожаю.
Небові – миру, голубу – неба,
Кожній дитині – всього, що треба.

Хай усміхаються діти щодня,
Доброго ранку! Доброго дня!

Учень. Сьогодні у нашій телепередачі беруть участь діти, які мріють стати акторами і телеведучими. Вони хочуть більше дізнатися про тонкощі цих професій. А ми спостерігатимемо за їхньою роботою в різних студіях і визначимо переможців.

Учениця. Наша програма монтуватиметься з різних телестудій. Отож сьогодні у передачі:
Ø розвиток навичок читання із «Комп’ютерної» студії;
Ø інформація про нове сподівання із студії «Інформаційна»;
Ø інсценування твору «Театральної» студії;
Ø підведення підсумків із студії «Юний кореспондент»;

II. Робота в «Комп’ютерній» студії.

1.                Орфоепічні вправи.

Вчитель. Телеведучий – це насамперед актор. Якщо Ви хочете бути справжніми акторами, працювати будемо за всіма акторськими правилами. Актори, ведучі повинні вміти багато читати, швидко орієнтуватися у запропонованих текстах, чітко і виразно промовляти слова. Адже по телебаченню Вас не тільки бачать, але і чують.
Промовте:
га – ха                                    ву – фу                                   ти – ши
зі – сі                                      аб – ап                                    гу – ку


2.    Робота зі скоромовкою.

Вітер квіточку гойдає
Ніби щось її питає
Пелюстки розкрила квітка
Усміхнулася привітно.

3. Робота в парах.
Ø розчитування за таблицею №3;
Ø робота за таблицями Шульте;
Ø гра «Чи є такий предмет?»;

III. Робота в «Інформаційній» студії.                     

1. Шифрування.

Вчитель. Прочитайте зашифровану інформацію про автора оповідання і його назву.
ВА     КВІТ     СУ     КО     МЛИН     СЕР
КА     СИЛЬ     ВА     ХО     ГІЙ     СЬКИЙ

(Василь Сухомлинський «Сергійкова квітка»)                                 

2. Зустріч з автором.

Вчитель. Пригадайте, що Ви знаєте про Василя Сухомлинського?
(інформація творчої групи).

3. Читання з передбаченням.

Вчитель. Прочитайте назву оповідання та скажіть про кого йтиме мова. Як можуть розвиватися події?

4. Читання оповідання учнями самостійно.

5. Перевірка розуміння тексту за допомогою гри «Давай посперечаємось».
1)   До школи пришли п’ять хлопчиків                                          Ні
2)   Батько подарував Петрикові ножа                                           Так
3)   Гриць отримав металевого жайворонка                                  Ні
4)   Хлопці не могли поділити подарунки                                      Ні
5)   Сергійко показав хлопцям квітку                                             Так
6)   Квітка стала гіршою, коли хлопці подивились на неї Ні

6. Словникова робота.

Ø Чи всі слова тексту Вам знайомі?;
Ø Читання слів з таблиці;
7. Читання «Незнайком».

Вчитель. Якщо актор буде погано готуватись, неуважно читати роль, то з ним може трапитись неприємність. Послухайте таке читання Незнайка і виправте усі його помилки. Знайдіть у тексті ці речення і прочитайте їх правильно.

8. Гра «Фотограф».

Вчитель. Я буду показувати Вам початок речення з тексту, написаний на смужці паперу а Ви повинні за маленький проміжок часу прочитати те, що на смужці, «сфотографувати» очима, знайти кінець речення в підручнику і прочитати:
Ø «Вона цвіла…»;
Ø «Такого ліхтарика…»;
Ø «Посідали під…»;
Ø «Хлопці чекали…»;
Ø «Гриць показав…»;

IV. Робота в «Театральній» студії.

Вчитель. А тепер перейдемо до студії «Театральної». Насамперед Вам потрібно згрупуватися по 5 чоловік і розподілити між собою ролі.
Ø Підготовка до читання оповідання в особах;
Ø Конкурс на кращу інсценізацію твору;
V. Робота в студії «Юний кореспондент».

Вчитель. А зараз уявіть собі, що Ви вийшли з театру, де дивилися виставу «Сергійкова квітка». Вас зустрів кореспондент. Він хоче узнати Вашу думку про прочитане і побачене. Приготуйтеся дати відповіді на його запитання.

Гра «Мікрофон»
1)   Чи сподобалось Вам оповідання «Сергійкова квітка»?
2)   Хто з героїв оповідання Вам більше сподобався і чому?
3)   Що хотів сказати письменник цим твором?
4)   Чому Сергійкову квітку автор назвав «Диво-квіткою»?
5)   Який настрій створює у Вас ця розповідь?
6)   В якій студії Вам найбільше сподобалось працювати?

VI. Підсумок уроку. Оцінювання учнів.

Вчитель. Дорогі діти! Я Вам дуже вдячна за любов до рідної мови, за виразне читання оповідання, за те, що Ви любите і шануєте рідне слово. Бажаю Вам подальших успіхів у навчанні та підкоренні вершини Країни знань.

Передача закінчилась.
Мабуть, Ви уже стомились.
То ж великі ростіть, здорові будьте,
Себе не хваліть, а інших  не гудьте.


 Вітаміни і мікроелементи
Мета: поглибити знання учнів про вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоров’я; довести перевагу натуральних продуктів; розповісти про негативний вплив на здоров’я смажених страв; виховувати навички культури і гігієни правильного харчування, бережливого ставлення до свого здоров’я; формувати мотиваційну установку на споживання корисної для здоров’я їжі.
Хід уроку
І.   Організаційний момент.
II. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
    - Добрий день, діти. Цим чудовим привітанням ми бажаємо один одному добра, створюємо гарний настрій і розпочинаємо наш урок основи здоров´я.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Найболючіша  тема сьогодення – як зберегти здоров’я.
А що таке здоровя? Слайд 2
Які чинники впливають на здоровя?
Як його зберегти?
Яким повинно бути харчування? Слайд 3
Звідки на столі появляються продукти харчування? Слайд 4
Земля наша всіх годує.
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
- Читаємо хором на дошці тему нашого уроку : «Вітаміни і мінерали ».
- Отже, тема відома, тепер з´ясуємо завдання, які ставить перед нами сьогоднішній урок.
-  Чого він нас навчить?
Цей урок навчить мене:
-         Працювати в групах;
-         Визначати ставлення до свого здоровя;
-         Правильно харчуватися;
-   Аналізувати і робити висновки- це результат ваших правильних відповідей, цікавих ідей і творчих завдань.
V. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь учителя з елементами бесіди
— Якщо вчасно не пообідати, організм посилає вам сигнали.
— Що ви відчуваєте, коли голодні?
— Що ви відчуваєте, коли хочете пити?
— Їжа забезпечує організм енергією і будівельними матеріалами для росту.
2. Робота за підручником (с. 38–40)
— Що слід робити, щоб бути здоровим, активним, бадьорим, нормально рости і розвиватися? Слайд 5
— Чим багаті корисні продукти?
— Що таке вітаміни? Слайд 6
— Що означає перша частина слова «вітаміни» у перекладі з латинської мови?
— У яких продуктах містяться вітаміни?
— Які назви вітамінів ви знаєте?
— Яка користь вітаміну А? Таблиця
— Розгляньте малюнки на с. 38. У яких продуктах міститься вітамін А?
Зібрати продукти з вітаміном А у кошик.
— Для чого корисний вітамін В? Таблиця
— Розгляньте малюнки на с. 39 вгорі. У яких продуктах міститься віта-мін В?
Зібрати продукти з вітаміном Б у кошик.
— Для чого корисний вітамін С? Таблиця
— Розгляньте малюнки на с. 39 унизу. У яких продуктах міститься віта-мін С?
Зібрати продукти з вітаміном С у кошик.
Продовжіть речення: Нестача вітамінів може призвести…… до порушення здоров’я і розвитку.
Для нормальної роботи організму потрібні також мікроелементи.
— Які мікроелементи ви знаєте?
— Доведіть, що кожний мікроелемент виконує певну роль в організмі.
— Розгляньте малюнки на с. 40 угорі. У яких продуктах містяться кальцій і фосфор?
— Розгляньте малюнки на с. 40 унизу. У яких продуктах міститься залізо?
3. Фізкультхвилинка
VІ. Узагальнення й систематизація знань
1. Робота в парах
— Без води людина не проживе й кількох днів, тому щодня треба вживати достатню кількість рідини. Втамувати спрагу можна чистою водою, соковитими фруктами або овочами, соком чи узваром.
Наш організм також потребує поживних речовин.
          Уявіть, що вам необхідно купити в магазині три корисні продукти. Намалюйте, що візьмете у кошик і поясніть свій вибір.
Запам’ятайте! Організм щодня потребує достатньої кількості води і поживних речовин.
2. Читання віршів Лесі Вознюк про вітаміни
Вітамін С
Від застуди та хвороби, щоб настрашити мікроби,
допоможуть вітамінки із лимона й мандаринки.
Вітамін А
Морква — вірний друг дитини,
бо дарує вітаміни.
Моркву хрумкаєм охоче,
будуть вдячні наші очі.
— Вітаміни і мінеральні речовини містяться в їжі у мікроскопічних кількостях. Але їх нестача може призвести до хвороби.
Наприклад, нестача кальцію сповільнює ріст, спричиняє захворювання зубів. Щоб цього не сталося, дітям потрібно щодня вживати три порції мо­лочних продуктів, що містять кальцій.
Лікарі радять уживати в їжу п’ять свіжих фруктів і овочів щодня. Вони забезпечать організм вітаміном С. При нагріванні вітаміни руйнуються, тому свіже яблуко чи апельсин корисніші, ніж джем або мармелад.
Запам’ятайте! Нестача вітамінів або мінеральних речовин може спричинити захворювання.
3. Робота в групах
1. Назвіть якнайбільше страв, які можна приготувати з овочів.
— Не всі продукти можна вживати сирими. Деякі продукти можуть бути вражені мікробами (сире м’ясо чи риба). Інші — важко перетравлюються у сирому вигляді (крупи, картопля). Такі продукти піддають тепловій обробці, на­приклад, печуть, варять, тушкують.
Але корисність страви залежить від способу її приготування. Наприклад, замість смаженої картоплі краще з’їсти печену, тушковану або варену, адже під час смаження у жирах утворюються шкідливі речовини.
Найкориснішими є страви, приготовлені у пароварці. Вони легкі та зберігають багато вітамінів.
2. Яка традиційна українська страва? Поясніть прислівя: «Як нема борщу – то нема і їжі».
3. Гра «Приготуй смачну страву».
4. Продовження роботи за підручником (с. 41–42)
— Що цікавого про молоко ви дізналися? Що містить молоко і кисломо­лочні продукти?
— Що виготовляють з молока?
— Які головні постачальники вітаміну С та інших вітамінів до нашого організму вам відомі?
— Про що ви дізналися із розповіді для допитливих?
— Відгадайте загадки на с. 42. (Гарбуз, морква, помідор, яблуко)
VІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Для чого людині потрібно їсти?
— Як вітаміни і мікроелементи впливають на здоров’я?
— Якою має бути їжа?
— У чому полягає перевага натуральної їжі над штучною?
— Чому шкідливо вживати смажену їжу?
І нехай наше життя проходить під гаслом: «Бути здоровим – це модно!» Людина – сама господар свого здоровя і відповідає за нього. Вона повинна щедро черпати позитивні емоції, натхнення, бажання бути здоровою, а значить і красивою, щасливою, впевненою у собі.



Контрольні роботи з математики (3клас) 

Контрольна робота №1. Переглянути тут

Контрольна робота №2. Переглянути тут

Контрольна робота №3. Переглянути тут

Контрольна робота №4. Переглянути тут

Контрольна робота №5. Переглянути тут

Контрольна робота №6. Переглянути тут


Контрольні роботи з природознавства (3клас)


Контрольна робота №1. Переглянути тут

Контрольна робота №2. Переглянути тут

Контрольна робота №3. Переглянути тут

Контрольна робота №4. Переглянути тут


Контрольна робота з української мови (3клас)

Контрольна робота з теми "Текст. Речення. Слово"

Переглянути тут













Задачі на час





В.Сухомлинський "Протоптали стежку"






Немає коментарів:

Дописати коментар